Na opname van de definitieve maatvoering werkt de inmeter de definitieve gegevens uit en gaan we aan de slag om de benodigde materialen voor u te bestellen. Zodra alle benodigde materialen bij ons binnen zijn, bewerken we deze in onze eigen fabriek in het Noord-Hollandse Opmeer en wordt het door u bestelde product samengesteld. Uw producten controleren we strikt voordat ze onze fabriek verlaten. Het VKG en VMRG Keurmerk waarborgen dat de kwaliteit en montagewijze voldoen aan de strenge voorschriften die gelden voor kunststof en aluminium kozijnen.

De montagedatum

De datum voor de montage wordt in overleg met u bepaald. Dit gebeurt nadat de fabriek de definitieve productiedatum van uw order heeft doorgegeven aan de planning.

Belangrijke informatie en enkele tips voor de dag van montage kunt u hieronder lezen.

Werktijden

Onze werktijden zijn van: 07:00 uur tot ca. 16:00 uur. De afdeling planning informeert u over de exacte montagedag of -dagen en tijdstip van aankomst.

Voorbereiding

Om de werkzaamheden voorspoedig en snel te laten verlopen verzoeken wij u om voor voldoende werkruimte te zorgen. Dit om schade aan uw eigendommen tijdens de werkzaamheden te voorkomen.

  • Eventuele vitrage, gordijnen, luxaflex, lamellen, rolgordijnen, binnen zonwering, e.d. die aan de binnenzijde tegen de kozijnen zijn gemonteerd dienen door u eveneens gedemonteerd te worden.
  • Eventuele buitenzonwering welke op het kozijn gemonteerd is, dient ook door u zelf verwijderd te worden (tenzij anders afgesproken).
  • De werkvloer wordt door ons beschermd en afgedekt.

Kozijnen

  • De bestaande kozijnen die we zorgvuldig verwijderen, zijn aan het eind van de dag geheel vervangen door nieuwe kunststof/aluminium kozijnen en beglazing.
  • Aan het eind van de dag zorgen wij ervoor dat uw woning weer wind- en waterdicht is.

Overlast

  • Op de dag van uitvoering komen we met een montagewagen bij u in de straat. Wij zullen trachten deze zo effectief mogelijk neer te zetten zodat eventueel overlast tot een minimum beperkt wordt.
  • Het kan zijn dat u tijdens de werkzaamheden enig ongemak ervaart, bijvoorbeeld door zaag-, timmer- en boorgeluiden. Hierdoor kan stof vrijkomen en zal er enig geluidoverlast zijn. Wij zullen er alles aan doen de overlast zoveel mogelijk te beperken.
  • Uiteraard trachten wij ons aan de planning te houden. Toch kunnen er altijd onvoorziene omstandigheden ontstaan die van invloed zijn op de planning. De uitvoering van het werk  kan daardoor achterstand oplopen. Wij willen u op voorhand vragen hiervoor begrip te hebben. Mocht de planning uitlopen dan zullen wij u uiteraard persoonlijk informeren.

Oplevering

  • Aan het eind van de werkzaamheden wordt uw woning met de monteur/voorman opgeleverd, daarbij zullen eventuele gebreken op een opleveringsformulier worden genoteerd.
  • Indien u aan- of opmerkingen heeft over het geleverde werk verzoeken wij u dit dan door te geven.
  • Na oplevering ontvangt u een kopie van het opleveringsformulier.

Waar kan ik terecht met vragen

Met vragen over het inmeten of inhoudelijk over uw order kunt u terecht bij uw inmeter.

Voor planning en overige zaken kunt u mailen naar klantenservice@schipperkozijnen.nl of bellen naar 085-7921200

Om u snel van dienst te kunnen zijn, is het handig als u het projectnummer van uw order bij de hand heeft.